Rabu, 24 November 2010

Bab 20 : Percutian tahun 2010 @ Perak




Assalamualaikum , malam ny aku nak cerita kisah a
ku berjalan-jalan@ JJCM
macam tuh ar di sebuah negeri yang diberi nama NEGERI PERAK DARUL RIDZUAN
aku bergerak ke Ipoh dalam pukul 5
petang,
Aku masuk ke tol Jasin sebab malas masuk tol Tangkak...


perjalanan ke sana

Aku sampai Ipoh dalam pukul 10 malam, da mamai mate.. aku cari hotel di sekitar bandar
ipoh, but x cari pon, gune GPS je.. ada nama hotel dan call aje rate untuk malam tuh

malam tuh aku tido di FAIRMONT HOTEL,
hotel ny agak oldschool sikit, dalam 80an pnye hotel..
tapi bilik dia superb... siap ada tub mandi..
rate dia 2 double bed = rm 88

berbaloi2 =)

aku lapar lak lepas check in hotel tuh. ingin cari makan sat...
berpusing2 di MEDAN GOPENG, ada 1 barisan FOOD COURT
macam menarik, aku cube ar makan kat sane... tgk nasi ayam n char kuew tiaw je ada
aku minum air tembikai ajelah...
tapi agak mahal jugak harga dia.. total dlm rm21
mcm mahal
Char kuew tiaw x 2
nasi ayam x 1
teh o suam x1
air buah x 2...

total = rm21....

hurm..... telan sajalah..hahaha


Tiada ulasan: