Rabu, 27 April 2011

BAB 46 : Apabila pemikiran melampaui batas / WORLD WAR III

Allen kemudian dihantar pada misi menyamar di Rusia untuk CIA, menyertai Makarov dalam pembunuhan warga awam di Zakhaev Lapangan Terbang Antarabangsa di Moscow. Makarov telah menyedari identiti Allen dan membunuhnya selama ekstraksi, meninggalkan tubuhnya untuk mencetuskan perang antara Rusia dan Amerika Syarikat. Marah dengan apa yang diyakini sebagai serangan pengganas yang disokong Amerika, Rusia membalas dengan serangan kejutan besar di Amerika Syarikat setelah melewati sistem amaran awal, mendedahkan bahawa MacTavish ACS modul dan Sanderson sembuh sudah dikompromikan sebelum penerimaan nya. Sarjan Foley memimpin pasukannya Tentera Darat Rangers, termasuk James Ramirez, dalam membela pinggiran di Virginia timur laut melawan pencerobohan Rusia. Mereka kemudian dilanjutkan menuju perang-robek Washington, DC, di mana pasukan AS berjuang Rusia untuk menguasai ibukota.

Sementara itu, 141 mencari bukti yang berimplikasi Makarov sebagai dalang pembunuhan beramai-lapangan terbang, kerana semua bukti penglibatan Makarov meninggal dengan Allen. Perisikan membawa mereka ke sebuah Favela di Rio de Janeiro, di mana pasukan menyiasat mengarah pada kenalan Makarov's, pengedar senjata Alejandro Rojas. Mereka tahu dari Rojas bahawa musuh Makarov terburuk, yang dikenali sebagai Tawanan # 627, dikunci di sebuah Gulag Rusia. Task Force serangan penjara dan menguruskan untuk membebaskan 627, yang ternyata menjadi Kapten Price. Harga bersetuju untuk membantu Sabun dan Gembala dalam menjejaki Makarov. Harga memutuskan bahawa menamatkan perang di Amerika adalah keutamaan pertama mereka. Untuk mengakhirinya, sementara ia pergi nakal, dan membawa mereka untuk menyerang port Russia, di mana mereka menguasai kapal selam nuklear. Kadar menggunakan kapal selam untuk melancarkan peluru berpandu balistik terhadap Washington DC Dia menetapkan hulu ledak meledak di bahagian atas atmosfera, yang merosakkan Stesen Angkasa Antarabangsa dan mencipta pulsa elektromagnet, yang melumpuhkan kenderaan dan peralatan elektronik di kedua-dua sisi, memberikan Amerika yang sedikit keuntungan. Kembali di tanah, Foley dan pasukannya mencari perlindungan dari pesawat kecacatan yang sekarang harfiah jatuh dari langit, dan teruskan ke Rumah Putih. Di sana, mereka menerima penghantaran memberitahu mereka bahawa Tentera Udara sedang mempersiapkan untuk bom karpet seluruh kota untuk menolak Russia pijakan yang kuat. Foley skuad melawan mereka jalan ke atap Gedung Putih dan flare berangkat tepat pada masa, membatalkan serangan udara. Flare yang menyala pada atap landmark lain, menandakan bahawa bandar ini masih di tangan Amerika. [33]

Mempersempit tempat persembunyian Makarov untuk dua lokasi berasingan, Task Force 141 memutuskan untuk berpisah. Harga dan Soap perjalanan ke sesuatu laman tulang-pesawat di Afghanistan, sementara Roach dan rumah dalam Makarov's Ghost serangan di sempadan Georgia-Rusia. Di rumah yang selamat, Roach dan pasukannya mendapatkan perisikan penting dari komputer Makarov dan melarikan diri dengan laki-laki Makarov dalam pengejaran. Namun, ketika mereka mencapai titik ekstraksi Gembala mengkhianati mereka, mengambil perisikan dan mengambil dengan dia, membunuh Roach dan Roh dalam proses. Harga dan MacTavish cepat belajar pengkhianatan Shepherd, walaupun menyatakan Price yang ia tidak dikhianati kerana ia tidak pernah dipercayai Shepherd. Duo ini kemudian berjaya melarikan diri pertempuran antara laki-laki Shepherd dan Makarov dengan bantuan Nikolai. Setelah contact Makarov dan menawarkan untuk membunuh Shepherd untuk dia, Makarov mendedahkan lokasi Gembala (halaman Hotel Bravo) di pangkalan pergunungan di Afghanistan. Harga dan MacTavish serangan dasar dalam usaha untuk membalas dendam pada Gembala dalam misi bunuh diri. Selama infiltrasi, Gembala cuba untuk melarikan diri dan mengejar perahu panjang terjadi kemudian.


Tiada ulasan: